fredag 22 februari 2013

Den första tavlan

Jag inspirerades av något jag sett, troligen på nätet, och blev sugen på att göra en tavla att hänga bredvid barnens nya kök (jag ska visa er nån dag). Där och då blev "Fånga dagen" den allra första tavlan. Det finns ytterligare en tavla, den andra jag gjorde, där inspirationen hämtades från en bild jag såg på nätet och det är "Sommar"-tavlan. Den har jag inte visat er ännu då den påminner väldigt mycket om originalet som en annan person har gjort. 

Dessa två tavlor gjordes till mina privata väggar och i sommarpresent till barnens förskolepedagoger. Men så föddes idéer till flera nya tavlor bl a  "namntavlorna" och övriga "familjetavlor" - mina egna tavlor. För mig handlar "skapandet" om personlig utveckling - att få ge uttryck för en annan sida av mig, att få prova nya vägar och se vad de leder till och framförallt att få lära mig nya saker. 

Ett stort tack till er som omedvetet varit med och inspirerat. Kanske finns det någon som kan inspireras av mina tavlor på samma sätt som jag inspirerades av era.

"Fånga dagen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar