söndag 28 april 2013

Barnkalas och lite annat

Vädret sken upp och det kalasades både ute och inne med fika, lekar, isglass ute som nästan fastnade på tungan och ett förhäxat träd fullt av godispåsar. Två och en halv timme senare tror jag att både barn och föräldrarna i det här huset var ganska nöjda. Dessutom var alla glada och ingen hade varken slagit sig eller varit ledsen.

Efter städning av köksgolvet (halva fikat låg där!) så samlade vi ihop oss för en cykelfärd mot svärföräldrarna där jag mer eller mindre dog i soffan med ett välförtjänt glas rosé.

Dagen har gått i ett rasande tempo med fler kalas för barnen - på annat håll denna gång (tur!), tvätt och strykfix, en löptur på nästan 6 km - längst hittills i år. Lite snopet bara att det saknades 400 m för att nå 6 km. Och så avresa till annat land för mannen innan jag fick ta båda barnen med mig för lite gympa.

Strax är det dags för de små att nana kudden och för mig att jobba ett par timmar. Sa jag att jag längtar till den här månaden är slut? För det gör jag. Big time!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar