onsdag 10 april 2013

Deja vu

Maxad vecka, so far ...
Jobb, skola, förskola, aktiviteter för barnen, och aktiviteter för mamman.

Efter 11 år stod väskan packad igen igår för att möta upp med två av de bästa brudarna för lite träning. Många, roliga minnen och många, slitsamma timmar är förknippade med just den hallen. Och år som är en stor del av min liv.

Frågan är dock vad jag har gett mig in i? Veteran-SM lät skoj när vi bestämde det, men det är bara att inse, kroppen är inte kvar där huvudet är. Golvet är både väldigt långt borta och väldigt nära, if you know what I mean. Gårdagens träning vad dock superkul och mest för att preppa armarna, som idag innehåller flertalet av regnbågens färger. Förhoppningen är att jag ska hitta ner till hallen ytterligare någon gång innan det är dags den 18 maj, annars är det bara att låta rutinen tala.

Ikväll blev det kompislek för barnen och familjespel med Richard Scarrys sysselstad som jag verkligen kan rekommendera. Spelet kan bara vinnas av alla tillsammans, vilket är pedagogiskt när man spelar med små barn. Spelet går ut på att vinna mot de små grisarna och man tar sin väg fram i spelet genom att lösa små mysterier med hjälp av små förstoringsglas. Gillas av båda killarna och deras kompisar.

Nu har de små somnat och jag ska pyssla lite med en beställning som jag hoppas få klar innan helgen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar