fredag 17 maj 2013

En helt vanlig dag

Lillebror kom hem igår från läger med förskolan. Supertrött, ramlade i trappan och skrapade bägge benen, hade fått en fästing på ett olämpligt ställe och ett smutsigt sår i handen. En dusch, en pincett, pads och en hel del acolsprit senare så stoppades han i säng för en lång natts sömn. 

Själv fyllde jag tvättstugan både med rena och smutsiga kläder för att förinta eventuella kvarhängande fästingar för att slippa ytterligare pincettingrepp. Huu jag ryser av bara tanken på de där små hemska krypen. 

Annars bjöd dagen igår på underbart soligt väder här i staden och i morse följde jag upp med capri-byxor för första gången detta år. 

Ljuvlig cykeltur till jobbet för sista arbetsdagen denna veckan. Ett steg närmare helgen och möte med ett gäng brudar som jag inte träffat på en sisådär 10 år. Det ska visst utövas en hel del sport också. Funderar på om jag tänkt igenom detta noga inför att jag sa ja. Troligen inte, men himla skoj ska det bli. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar