söndag 15 september 2013

Kvartersfest

Jamen, då så, då var även den här helgen avklarad och det gick i ett nafs. Massor av kul, men jag känner ändå att jag inte haft någon tid hemma. Och jag är lite av en hemmamänniska. Måste ha helgerna till att komma ikapp i kaoset och förhoppningsvis hinna sova ifatt lite också. I helgen blev det varken eller.

Men, det blev en kräftskiva med grannarna. I garaget mitt över gatan. Precis nybyggt och nästintill tomt. Perfekt för fest. Med Hjälmarkräftor och snaps och den godaste kantarell- och västerbottenostpajen (som ni ska få recept på imorgon). 19 vuxna och 14 barn och full rulle in på sena kvällen. Mycket trevligt och med förhoppning om att en ny tradition startat.

Och idag har vi varit tur och retur till huvudstaden för att spana in svågerns nya lägenhet och fira en sprudlande glad och nybliven 2-åring. Med tårta och sång och familj och vänner. Precis som det ska va när man firar födelsedag.

Nu är vi hemkomna och har packat gympapåsar och simskolekläder, satt på tvätt och nattat barn samt dråsat ner i soffan där vi inte kommer att göra något av vikt resten av denna kväll.

Och imorgon, ja då ska jag kanske äntligen få veta vad det är med mitt knä. Det där onda som jag försöker förtränga, men som ändå hindrat mig att träna som vanligt de sista veckorna. Jag håller tummarna för att det inte är något stort problem, men ska inte sticka under stol med att jag är lite orolig. Men det blir imorgon. Imorgon. Jag stoppar huvudet i sanden ännu en stund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar