söndag 13 oktober 2013

Kastanjjakt

Varje år i september så brukar jag och barnen besöka kastanjeparken. Ibland har vi varit där så tidigt att kastanjerna fortfarande är taggiga och nästan inte går att öppna. I år har det dock, trots att det redan nu är oktober, av någon anledning inte blivit av.

Men i och med att jag har barn som tycker att man ska utnyttja tiden på helgerna (vem behöver sova?) så var vi såklart uppe med tuppen igår. Och då jag fått nog av tv-tittande och I-pad-spelande varenda helgmorgon så drog jag fram allas skalkläder och mössor och så stack vi ut. Lite orolig var jag att det skulle vara tomt på kastanjer nu (vilket antiklimax det skulle ha blivit), men som tur var fanns det fortfarande mängder kvar, till och med oöppnade. Det är ju det som är mest spännande, att få öppna och se hur många som finns inuti.

Så nu är vi rustade med kastanjer så det räcker och blir över (vad kan man egentligen göra med dem?) när det riktiga höstmörket kommer. För visst är den här hösten lite för bra för att vara sann? Sol i stort sett varje dag, frisk klar luft och inget regn. I just love it! Och hoppas det håller i sig lite, lite till, för till och med jag som egentligen inte är någon större fan av höst tycker verkligen att den är fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar