söndag 4 maj 2014

Kladdkakstårta

4 dagars ledighet är till ända. Och jag konstaterar. Jag skulle behöva vara ledig efter ledigheten. 

Valborgsfirande (med en mindre lyckad utflykt i regn och hagel till en nästintill obefintlig brasa). Bak och stök inför numera avklarat barnkalas med 15 barn. Gymnastikträning (ja, inte för mig som tur var), skjutsande till diverse kalas och mycket trevlig fest med hemkomst efter tre på natten. Ja det är sånt som sätter spår. Verkligen.

Men det roliga väger upp det trötta huvudet och efter en ny natts sömn kommer jag att vara som ny imorgon när jag äntrar jobbet (vem lurar jag egentligen?).

På valborg slängde jag ihop en improviserad kladdkakstårta, det var vad det fanns tid till innan gästerna skulle anlända. Jag gjorde dubbelsats av detta recept men i en lite mindre form, ca 20-22 cm (jag använde bakringar i långpanna), la emellan med grädde och garnerade med jordgubbar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar