måndag 19 maj 2014

Underbar helg

Ytterligare en helg har flugit förbi. En helg full med fart och fläkt som startade med förberedelser inför och släktkalas för killarna. I år valde vi att ha ett gemensamt släktkalas för att fira barnens födelsedagar. Ett släktkalas plus var sitt barnakalas på mindre än en månad och just denna tiden på året är fullt tillräckligt att hinna med. Och inte heller dumt då ingen behöver bli avundsjuk på den andre för att man får/inte får paket. Win-win liksom.

Så lördagen tillbringades mer eller mindre i köket för mig. En grillbuffé följt av fika med tårta dukades och åts upp. Vi bjöd på potatissallad, kött & kyckling, sparris med parmesan (oh my, så gott det var), grönsallad, såser och nybakad foccacia. Till kaffet blev det sedan en budapestrulle, päromousse- och after eight-tårta och ett par olika småkakor. Recept på dessa kommer att dyka upp här på bloggen så snart jag hinner.

Killarna öppnade paket för glatta livet och lekte med sina kusiner tills det blev (alltför) sen kväll. De vuxna tog det lite lugnare och glassade med ett glas vin i solen.

På söndagen när benen fått återhämta sig något så gjorde vi en utflykt till Garphyttans nationalpark och omliggande sjöar. Alltså vilken underbar park, vilken grönska. Så mycket fina blommor - love it. Och love sol. Äntligen lite soool igen. Resterna från dagen innan hade hamnat i fikakorgen. Perfekt med rester!

En ny fullspäckad vecka har tagit vid och nu gäller det att hålla logistik och planering på topp för att få veckan att gå runt. Det är bl a teaterföreställning, fotbollsträning, skolbesök, lägerskola som ska roddas och mitt i allt har jag anmält mig till att springa Vårruset. Jag vet inte i vilken svag sekund jag bestämde mig för det, men på något sätt ska jag väl ta mig runt de 5 kilometrarna. Håller tummarna för att mitt halvkassa knä klarar asfaltslöpning bara. Fast det kommer jag väl inte märka av förrän efteråt kan jag tro ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar