söndag 8 juni 2014

Skåne

En vecka har redan gått sen vi besökte Skåne och Danmark. Men jag vill ändå visa er då det var så underbart vackert. Vi besökte ett Skåne som innehåller bästa syster och svåger, ett Skåne som bjöd på vackert väder och underbara vyer. Ett Skåne som vi kommer sakna tills vi ses igen.

På onsdag kväll körde vi den långa sträckan ner till Malmö för att vinna lite tid och ha hela tre dagar på oss att göra skojiga saker innan det var dags att vända åter. Torsdagen tillbringade vi på delar av Skånes västkust. Ett första stop gjordes i Viken, där vi strosade omkring i hamnen och bland alla mysiga hus. Vi sladdade in i Höganäs på outleten och fyllde på med lite glas och lunch. Vidare till Kullaberg och underbara vyer av hav och kuperat land. Älskar hav, älskar vyer. Njuter och lugnet infinner sig.

En sista paus gjorde vi hos Flickorna Lundgren på Skäret. Vi köpte alldeles för mycket fika (såklart) och jag åt den mest fantastiska toscatårtan med vaniljkräm som jag någonsin har ätit. Helt otroligt god!

Och vallmon, som jag längtat efter att få se stora fält med vallmon. Det fick jag inte. Men här och var stod sig enstaka exemplar extra fina.





Utsikt från Kullaberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar